Monday 28 October 2013

baby arrives in 16 days

alhamdulillah.. menghitung hari untuk melihat cahaya mata kami berdua dalam masa 2 minggu je lagi. Macam xpercaya je dah nak deliver baby nih. diam x diam dah 9 bulan dia hidup dalam rahim nih. dari segumpal darah menjadi sesempurna janin dalam rahim aku. Bila tengok je perut nh bergerak bila baby bergerak hati excited sgt nak jumpa dengan dia. =)

28 Oktober 2013 masih lagi di UKM meneruskan baki-baki sem sebelum mulanya cuti. Tiada pengharapan yang lebih besar melainkan mengharap baby dapat dilahirkan di perlis nanti. knp perlis?? sebab family dengan incik suami stay kat sana. kalau boleh nak jugak bersalin kat kelantn sbb nak dpt ic kelntn tapi yang mana lebih dahulu didahulukan. minggu yang sangat mendebarkan. aku cuma berdoa dan berharap baby boleh bersabar dan xkuar lagi dalam minggu ni sebab ahad ni baru balik perlis. so baby ibu sayang, bersabar ea..

Semua orang rata-rata meneka jantina baby dalam kandungan ni. tapi majoriti teka girl lah berdasarkan perut aku. entahlah, penat rasanya main permainan teka-teka ni walaupun sebenarnya dah scan. al kisahnya, cukup je 7 bulan hari tu aku ngan husband dah scan baby kat swasta dan suprising its a BOY! tapi nampak separuh jelah, doktor tu cakap boy, itupun dia tak kompem. tapi kalau ikut tanda-tanda mengandung tu macam girl. bila pegi bidan kampung pulak sekejap-kejap cakap girl, pastu boy pastu girl pastu aku yang comfius.. hahaha.. preparation more to boy lah sebab incik husband dah excited sangat nak dpt bby boy. Apapun sekarang ni aku tak mengharap sangat boy atay girl. yang penting sempurna sifatnya dan comel macam baby yang lain. ameen..

sekarang nih rutin harian tersangatlah memenatkan. bila dah sampai waktu-waktu nak bersalin nih makin malas pulak rasanya. rasa macam nak baring je. tak nak bangun-bangun. nak rehat je kat bilik. tapi memandangkan nak cuti lama untuk bersalin nih terpaksalah aku speed up assigment yg dah ada. =) kurang-kurang dah 50 % progress.. hehe.. best! cepat sikit kerja tu siap. boleh fokus pada thesis je nanti. buat masa sekarang belum ada masalh untuk kelas sebab lecture sangat-sangatlah memahami. lagipun memang niat xbercuti lamapun sebab masih banyak urusan yang perlu disiapkan.

Untuk yang rajin membaca bebelan aku kat sini (kalau ado) mohon didoakan semoga mudahlah urusan aku nanti. inshaAllah Allah lebih mnegetahui apa yang terbaik untuk aku dan baby.. ameen..

No comments:

Post a Comment