Monday 17 October 2011

along!

Merepek!!

Rasa kebosanan yang melampau bila aku tak boleh nak update blog!!
Dah beberapi hari macam ni.
Naik isau aku!!
Yela. Dahla keadaan tak best kat umah ni.
Nak uodate blog plak xbley..
BEnci toll..

Aku sendiripun tak pasti apa yang ada dalam kepala otak aku sekarang..
Sometimes aku asa sedih giler.. nak nagis..
Tapi atas sebab apa??
Nak Gembira? Sekarang ni?
Lagilah xde sebab..
So, yang terbaik..
PENDAM jelah perasaan ni sesowang..

Aku memang rindukan kehidupan kat umah ni..
Hidup aku happy bila ada dengan adik-adik..
Diaorang nyawa aku..
Cuma adik-adik aku je harta yang aku ada kat atas dunia ni..
Menyayangi mereka dengan sepenuh hati hanya itu yang boleh aku lakukan..
Bila kat ostel aku hilang mereka “sekejap”
Tak dapat dengar gelak tawa mereka..
Sometimes bila windu sangat an adik-adik aku ni aku akan nanges..
Sebak kot.. bila jauh an mereka-mereka ini.

Jujurlah, kadang-kadang aku selalu rasa menjadi  yang pertama ni memang membebankan..
Siyes!! Aku memang tahan.
Segalanya kene perfect!
Ko kena jadi yang terbaik untuk adik-adik ko yang lain..
Ko kena jadi contoh.
Kekadang aku rasa apa yang rasa adik-adik aku yang lain tak pernah rasa.
Hidup aku dulu susah gila.
Nak minta duit ngan abah & mak piker 10 kali!!
Gila ah.. sekrang ni adik aku kalau nak minta duit tak yah pikiq2..
Mintak je twos dapat..
Senangkan??
Aku dulu nih punyalah pecah kepala piker macam mana cara nak minta duit.
Kekadang waktu nak minta duit tu pikiq gak abah aku ada duit tak..

Tapi.. Alhamdulillah.
Sampai sekarang aku sangat beringat tentang duit.
Cuma aku nih lemah sikit bila masuk bab adik-adik..
Kekadang kalo aku kuar makan sesowang an member-member aku mesti tapau tok adik-adik..
Sayang sangat aku kat diaowang ni..
Tetambah adik ngan abang..
Sowing darjah 5 sowang agi darjah 3..
Dari diaowang kecik aku yang jaga sampaila hari ni..
Sampailah dah besar macam sekarang ni..

Tugas aku sebagai kakLong@along ni bukan je belajar..’tapi banyak kerja sambilan lain..
Ajar adik-adik..
Masak..
Tolong mak kat dapur..
Buat kerja rumah..
Temankan adik makan..
Jadi idol untuk mereka..
Berat kot..
Bagi aku..
Sometimes aku ase down sangat..
Sebab aku asa terbeban sekejap..
Memangpun aku tak perlu buat suma benda tu..
Aku asa itu dah jadi tanggungjawab aku.
Sebagai kaklong!!

Aku nak adik-adik aku Berjaya lebih dari aku…

No comments:

Post a Comment