Monday 10 October 2011

beristiqamah utk berpurdah


alhamdulillah..
semakin kuat niat aku nak berpurdah..
tapi sebelum aku ambil langkah drastik tu aku tengah cuba menutup aurat dgn sempurna dulu..

dulupun aku penah buat entry ttg nak berpurdah ni..

sekarang aku teruskan entry yg sama..
aku mula dengan pemakaian stokin lengan &kaki..
pastu ambil step pakai baju kurung..
& sekarang menjinakkan diri dengan jubah..

kekadang aku takut juga..
aku takut perubahan aku ni xkekal lama..
ikut fesyen.
tapi, jujurnya aku berubah sebab aku nak berubah..
sebab agama aku..
bukan sebab lain..

aku juga berubah sebab aku nak kawen..
aku nak dapat suami dan zuriat yang soleh..
sebelum aku ubah takdir aku,
aku kena ubah diri aku sendiri..

bila aku terbaca ayat ni.

"jika namamu yg tertulis di lauhul mahfudz utk ku, niscaya cinta itu akn t'tanam dlm diri kita.Tugasku bkn mencari dirimu, ttp mensolehahkan diriku.Wahai seseorg yg tlh t'tulis di lauhul mahfudzku, imamku & ayah dari anak2ku, engkau yg membersamai perjalananku nanti, aku percaya engkau sedang memp'baiki dirimu,memantaskan dirimu tuk jadi imam bg tulang rusukmu, & buah hatimu kelak.. InsyaAllah ♥ "

niat aku nak berubah semakin kuat..
moga Allah teguhkan niat ku ni..
Amin..

No comments:

Post a Comment