Friday 8 July 2011

saya teringin berpurdah

Entah kenapa hari ni aku terniat nak tulis tentang niat aku yang dah lama aku pendam.
dari dulu sebenarnya..
aku teringin nak berpurdah..

kenapa ea??
sebab nampak sopan dan menutup seluruhnya...
Memanglah dalam islam berpurdah tu tak wajib..
tapi bila tengok orang-orang berpurdah aku terus tertanya-tanya..
agaknya bila aku akan berpurdah ea??

InsyaAllah.. moga allah permudahkan jalanku..
tunjukkan aku jalan yang benar Ya Allah..
Moga aku sentiasa dalam jalan lurus MU..
Amin..

Sekarang ni aku belum ready sepenuhnya nak berpurdah..
Yela.. nak berpurdah ni kita kena betulkan semuanya..
cukup solatnya.. cukup sifatnya..
tutup auratnya.. 

aku akan cuba menyiapkan diri aku kearah tu..
Berpurdah ni bukannya fesyen yang semata-mata mahu mengikut peredaran zaman.
sekali kita berpurdah kita perlu menutupnya..
takkanlah sekejap pakai sekejap tidak an..



No comments:

Post a Comment