Sunday 17 July 2011

Merisik, Bertunang & Berkahwin

Bulan julai ramai Artis-artis mengambil keputusan tok kawen.
so, terkuarlah tajuk ni..
merisik, bertunang & berkahwin.
sebagai seorang wanita aku juga menunggu masa untuk..
dirisik oleh bakal suami, bertunang seterusnya berumah tangga..
bila dah berumah tangga kita masuk bab nak jadi ibu pulak ea..

Namun aku teringin juga nak buat majlis yang grend2..
Tp bila pikir-pikir napela nak habiskan duit buat majlis besar-besar pas kawen papa kedana..
baik majlis tu simple-simple tp nice pastu duit lebh boleh bawa pegik honeymoon!!
Bestnya.. ber"honeymoon" lepas kawen.
nak buat papepun dah halal!
takyah isau pandangan org lain & boleh kuar smpai pukul 2 3 pagi bersama..

Plan aku simple je..
nak wat majlis berinai  utk keluarga pastu malam tu nak jemput family pengantin lelaki datang rumah.
untuk kenal-kenal & merapatkan hubungan silaturrahim..
Esoknya nak buat kenduri tahlil dan kesyukuran keluarga.
lusanya pagi tu akad nikah petang tu terus bersanding.

seminggu lepas tu dah boleh pegi honeymoon!!
Mantop.
huhuhu..
sebenarnya nak ciapkan majlis perkahwinan ni memang leceh.
aku penah rasa waktu pak usu aku nak kawen awal thn ni.
mcm-mcm kerja yg kena buat.
TApi yg bestnya bila part  kumpul reramai saudaraa mara.
memang best!!

aku sendiripun tak pasti aku akan dirisik oleh siapa..
jodoh & pertemuan tu kan ditangan Allah..
entah pada umnur berapa aku akan kawenpun tak tahu..

Tapi aku harap jodoh aku ni boleh ingatkan aku tentang solat dan kebaikkan,.
InsyaAllah..

No comments:

Post a Comment