Tuesday 19 July 2011

14th Entry- Kehidupan saya

kehidupan aku sekarang??

Habis je Pra-praktikum aku kembali kepada kehidupan waktu mula-mula aku balik cuti dulu!
Menjadi sururirumah sepenuh masa! =)
& menggemokkan badan yg sememangnya muncit & comel ni.

cuma semalam aku mula tolong nani mengembangkan perniagaannya dlm jual-menjual kopok lekor.
aku teman dia gi sekolah pastu promo kopok lekor tu nkat cikgu-cikgu,
mula-mula mmgla malu..
pastu dpt sambtn yg menggalakkan terus hilang rasa segan nak menjual tu,.
siap boleh promo2 lagi.
dapat tempahan untuk hari ni.
jap agi dalam pukul 10.30 pg aku nak teman dia hantr stok p sekolh.
walaupn aku tak dpt pape komisyen aku xkisah.
mmg niat aku nak tlg dia.

lagipun aku dapat kesan dia ada satu masalah besar!
kurang motivasi dalaman dan dia sgt rendah diri.
siyes!! dia sgt naif.
sebab tu kalau blh aku nak tlg dia.
dia selalu pandang org berjaya tu tinggi.
dia selalu rendahkan diri dia sendiri.
padahal aku rasa dia juga blh berjaya walaupun masa STPM dulu resut dia tak bpe ok.
kejayaan & kekayaan bukan bergatung pada result yg 4 flat & 
masuk U hingga ke tahp PhD..

yang penting ada usaha dan RAJIN!
diulangi.. RAJIN.
itu yang diperlukan untuk berjaya.

dah jauh aku memberi kaunselling. huhuhu
selain tu aku tolong mak aku jaga kedai.
rumah aku ni ada buka kedai kecik-kecik..
ala macam yg aku citer dalam entri salesgirl tu..
pastu aku juga buat top up kecik-keciklan..
walaupun untung tak banyak tapi kalo dikumpul jadi bukit juga,
ea dak.. =)

& yg paling aku suka buat memalam ni ialah mengupdate blog!!
cari GA pastu update story mory dlm buku catatan pink aku ni.

selain drpd bersms ngan member-member..
nak harap incik debab? ntahla..
dia sibuk. 
xmo kacou dia.
nak jadi awek yg baik!
awek?? em..

udah-udah dulu ea.
jam dah tunjuk jam 2 pagi..
moh le tidur..
Gud nite.
assalamualaikum,


No comments:

Post a Comment