Wednesday 4 July 2012

=D continue 'our story'



Bila terbaca tentang cerita kawen Irma Hasmie dgn Redza Serius aku macam impress sgt2.. Mahu taknya, cerita cinta mereka sngt sempurna. Sama cantik sama padan. Irma melepaskan orang yg tak cukup baik tok dia dan dapat yg terbaik! Subhanallah.. Allah itu maha besar. Walaupun dulu aku tak berapa minat dgn Irma tapi sekrang aku mmg kagum dengan kecantikaannya selepas menutup. Betul kata org wanita ni cantik kalou bertutup sepenuhnya berbanding membuka aibnya sendiri. =D

Jom masuk part aku plak! cita-cita aku skrg ni nak dapatkan cinta yg sempurna mcm Irma. Alhamdulillah.. aku sudah melangkah dari fasa pertama iaitu mencari calon imam kepada fasa kedua iaitu mengenali hati budi dan keluarga masing-masing. Apa yang terbaiknya antara kisah aku dan dia ialah.. Kitaorg dating "bertiga".. Siapakah yg ketiga tu??
Of course.. The most important persons ever!! My Mak.. Bila kitaorg keluar, apa yg aku suka dia mmg layan mak aku mcm family seperti mana mak aku layan dia.


Boleh dikatakan mak aku mmg dah sign borg utk bagi keizinan hubungan kami.. Mak aku memang berharap kami dipanjangkan jodoh.. Apatah lagi aku dan dia. Sememangnya kami selalu berdoa agar jodoh ni dipanjangkan sehingga hujung nyawa.. AMin.

Ada satu perkara yg buat aku betul-betul terharu dgn dia. Dia sanggup jual kereta kesygn dia semata-mata nak kawen ngan aku. itu alasan pertama setiap kali aku tanya knp dia sanggup jual kereta tu. he love that car so much. eventhought aku gelarkan kereta tu sebagai bini no 2 dia.. tak tahu mcm mne nak luahkan rasa bersalah aku. dia tak patut jual kereta tu disbbkn aku. lgipun masih ada 2 tahun lagi sebelum aku habis belajar. tak mungkin aku akan kawen dalam masa terdekat ni. boleh je dia tunggu 2tahun lagi sebelum jual kereta tu. tapi bagi dia kereta boleh dicari tapi aku tiada ganti.. sweetkan??

Kadang-kadang bila kita dh jumpa org yg btl2 syg kita, kita akan rasa kita tak sesuai utk dia. Mmgla takkan ada hubungn yg sempurna tpi sekurg2nya kita berusaha utk menjadi sempurna.aku dh mula cuba utk jadi sempurna utk dia. jadi perempuan yg terbaik utk dia. Walaupun kami ni berbeza namun bagi aku ia cukup untuk melengkapi. Semoga Allah mempermudahkan urusan kami..

No comments:

Post a Comment