Sunday 7 October 2012

Hari hari yg memenatkan!

Assalamuaikum!! Ya habibi Ya maulana.. =D

Hujung minggu yang sangat memenatkan dan masih lagi akan memenatkan pada minggu minggu yang akan mendatang!!

Alkisah, untuk sepanjang minggu aku buat macam-macam perkara yang mengujakan! Dimulakan dengan hari isnin dimana hari test utk bahasa isyarat dan kelas yang penuh dari jam 8 hingga 5 petang.. masa aku sememangnya 'sold out' sepanjang hari!


Hari selasa pulak aku sibuk pegi buat kad bank sebab beg duit aku hilang, pegik amik ic then tiba-tiba m mom coll soh balik rumah sebabnya borang kawen tak sign lagik.. terus gi amek tiket bas malam tu jugak balik. dah la malam tu kebetulan ada meeting program hari keluarga fakulti pendidikan yang kebetulannya aku sebgai ketua program.mulalah aku membahagikan masa antara meeting ngan nak naik bas. Kebetulan juga waktu meeting tu suksis pula buat meeting. Berkejar-kejar aku gi explain kat papa penzi... 

Pastu aku bertolak balik rumah malam tu jam 10.15 malam. Sampai je esk kat rumah, awal2 pagi lagi mak dah ajak gi borong din untuk beli barang-barang untuk bagi kat tetamu nanti. macam-macam yang dibeli. tengahri baru sampai rumah. Pastu petang tu adik-adik pula ajak keluar. memandangkan am cuti petang tu diapun menawarkan diri nak teman kitaorg keluar. bawa adik ngan abang gi main boling, karaoke then pegik melepak kat pasar malam. aku belikan adik ngan abang jersey utk belated buyday adik pada 30/09/2012..  

Malam tu pulak am datang rumah berbincang sal majlis kitaorg then isikan borong utk dihantar ke pejabat agama. Serius nak kawen ni banyak betul prosedur dia. nasib baik mak dgn am ada kat
sana. dia yang sibuk menguruskan majlis kami.. =D Alhamdilillah..

Keesokkan harinya pulak (khamis) keluar ngan mak dan am pegik cari cincin nikah dia. untuk aku ma am yang nak belikan. dalam masa yang sama kami cari benda-benda untuk buat gubahan. poning mak eh... memang tak rehatla. malam tu singgah rumah baru kat seriab then naik bas balik ke ukm..

Pagi-pagi jumaat tu aku sampai kat ukm then aku tidow je sepanjang ahri. terlalu letih agaknya. petang tu jam 3 aku ada kelas pastu balik je kelas terus pegi permata pintar utk jadi PC Perkhemahan Kor Kadet Polis Permata Pintar. tgh malam baru balik bilik sebab esoknya kena jadi Ketua Program utk hari keluarga Faakulti pendidikan!! Bayangkan aktiviti sepanjang minggu yang memenantkan!!

Jumaat tu, awal2 pagi dah bangun then bertolak pergik Sg congkak!itu belum kira sejam sesat sampai masuk  kg orang asli.. =D sepanjang hari pulak 'mendera' junior-junior baru kat sana.. best sgt2! Happy bila semua nampak gembira walaupun ada thn 2 3 4 xsenang hati.. Persetankan sudah..

Hari ahad sepatutnya turun balik untuk camping permata pintar tapi terlalu letih so aku telah membuat keputusan nekad utk lepak kat bilik siapkan assigment! =D so disiilah aku menghabiskan masa sebelum mula sibuk untuk kelas esk.. =D

No comments:

Post a Comment