Thursday 30 December 2010

Ends of the YEAR 2010


Assalamualaikum.. =)
Alhamdulillah.. Sepanjat syukur aku ucapkan kepada ALLAH s.w.t kerana aku dapat mengecapi hidupku sehingga 20 tahun ini. Hari ni dah cukup setahun 2010. hari yang terakhir dalam 2010 dan esok akan bermula tahun baru untuk aku dan juga semua manusia didunia ni. kisah umur yang makin meninggkat, tanggungjawab yang makin besar, tahap kematangan yang seusia dengan kita dan mcm-mcm lagi dugaan yang mendatang akan kita hadapi dan akan dicoretkan dalam hdup kita. segala suka duka yang berlaku sepanjang kita hidup i akan menjadi kengan dan pengalaman yang akan buat kita lebih menghargai hidup ini.

Rumusan untuk sepnajang tahun ini :
Target aku untuk mejejak kaki ke Universiti, alhamdulillah telah aku capa. sekarang aku bergelar mahasisiwi uNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA, bangi, selangor dalam IJAZAH SARJANA MUDA PENDIDIKAN DENGAN KEPUJIAN (PENDIDIKAN KHAS). =) target yang aku tanam sewaktu aku kecil bejaya aku capai. =) terima kasih YAALLAH.

UMUR? Tahun ini juga aku mencapai umur GENAP 20 tahun. Dah tua! Mencapai umur 20 tahun menjadikan aku lebih matang dari dulu. aku dah mula fikir untuk merancang masa depan aku, membahagiakan family aku, nak jaga adik-adk aku, mak abah, mek dan orang yang aku sayang. tahun ni aku boleh hadiahkan kejayaan aku ke universiti pada abah dan mak aku!

KERJAYA?tahun ini juga aku dapat tahu betapa susahnya bekerja untuk mencari rezeki. aku sempat buat kerja sambilan di PETRONAS padang besarhampir 8 bula aku kerja kat situ. seronok. banyak pengalaman dan kawan-kawan aku kenal. aku dapat jumpa bermacam-macam ragam pelanggan yang ada didunia ni. xkira mat salleh, orang jepun, china, siam, pettani, mahupun rakyat tempatan. semuanya mempunyai ragam yang tersendiri. =) melalui karenah mereka jugalah aku kenal dunia ni.

CERITA CINTA? ada juga dalam kamus ni. =) alhamdulillah.. walaupun aku pernah beberapa kali putus cinta, tuhan sentiasa memberikan yang terbaik untuk aku. walaupun dia cuma insan yang terlalu biasa dari semua segi, tapi dia menerima aku dengan baik.menjaga aku dengan kasih sayang yang sangat cukup. aku sentiasa berharap kalau dialah jodoh aku, moga aku dan dia sentiasa dekat, namun kalau dia bukan jodoh ku, aku REDHA.. mungkin akan ada yang terbaik untuk dia dan aku.. INSYAALLAH..

UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA? sekarang aku dlam SEMESTER ke2 bagi tahun 1 pengajian disini. alhamdulillah.. aku dah mula dapat membiasakan diri dengan keadaan ni. seronok berada disini bersama sahabat-sahabat aku disini. wlaupun semester 1 aku lalui dengan sukar, (homesick, give up) aku dapat hadapinya dengan baik. =) chaiyok2!!! result aku untuk sem ini juga agak memuaskan walaupun sebenarnya sangat3 memuaskan. dengan keadaan yang kucar kacir, study pn x, aku dapat 3.55 untuk permulaan pngk.. alhamdulillah.. aku akan berusa dengan lebih gigih pada semester ini untuk memastikan aku dekan!! insyaallah..

ROOMATE? she's awesome! Seorang roomate dan sahabat yang sangat2 baik bagi aku. aku dah anggap dia mcm family aku dah. NURUL HAFIDFAH nama tuan puteri ini. =) untuk awak, saya ucapkan terima kasih byk2 sbb baik an sy.. sy syg awak sgt2.. jga diri ea.. sy xthu kita akan berpisah bilik dengan siapa utk thn 2 tapi harp kita still kwn 4ever! janji ea.. =)

No comments:

Post a Comment