Friday 3 December 2010

kisah saya =)



ini kisah hidup saya!
Dalam kehidupan ni saya dah lalui macam-macam perkara yang mewarnai hidup saya dengan pelbagai warna dan gambar. Semua EMOSI ini mengajar saya untuk lebih MATANG untuk menghadapi hari-hari mendatang.
Membesar sebagai seorang anak SULONG yang terpaksa BERDIKARI untuk menjadi contoh yang terbaik buat adik-adik yang lain. BELAJAR untuk bekorban banyak PERKARA demi keluarga adalah satu pengalaman yang sukar untuk saya lalui dan lupakan. masih segar dalam benak ingatan ini bagaimana saya menghadapi PROSES ini bersama-sama kawan-kawan yang seumur dengar saya dahulu.
Kini, mungkin saya sudah setapak MAJU. berjaya menempatkan diri di menara GADING merupakan kejayaan terbesar saya buat masa sekarang. saya tak mengharapkan lebih daripada berjaya dalam kehidupan ini dan MEMBAHAGIAKAN orang-orang SEKELILING yang saya sayang terutamanya keluarga say! (Abah, Mak, & adik-adik)
Saya bukanlah pelajar yang cemerlang sepanjang PENGAJIAN saya di bangku sekolah! saya tidak lulus ujian PTS semasa berada di darjah 3. saya cuma mendapat 2a3B sewaktu di darjah 6 (UPSR), di sekolah sewaktu berada ditingkatan 1 saya cuma berada di kelas yang kedua. saya berjaya naik ke kelas pertama sewaktu tingkatan 2 dan turun semula ke kelas yang ketiga sewaktu tingkatan 3! cuma berjaya mendapaat 3A5B sewatu PMR, dan agak membanggakan sedikit bila sewaktu ditingkatan 4&5 berada bersama-sama kawan-kawan seangkatan mengambil aliran PURE SCIENCE dan mendapat result yang tidak membanggakanpun.
Namun, saya sedar, target yang saya impikan perlu saya capai. walaupun menolak untuk meneruskan pengajian bagi peringkat DIPLOMA, saya dengan semangatnya meneruskan SIJIL PELAJARAN TINGGI MALAYSIA di smkpbu bersama-sama 8 orang sahabat yang lain.
ALHAMDULILLAH!! Allah, makbulkan doa saya! saya berjaya lulus cemerlang, dan melepasi ujian MEDSI dan interview di UUM, akhirnya sepucuk surat sampai kerumah saya menyatakan saya LAYAK mengikuti pengajian IJAZAH SARJANA MUDA DENGAN KEPUJIAN (PENDIDIKAN KHAS) di UNIVERSITI KEBANGSAAN MALAYSIA.
Saya sedar bukan mudah untuk SENANG! tanpa usaha dan doa dariapada guru-guru, ibu-bapa, sahabat handai, sedara-sedara, tidak mungkin saya akan berada sampai ketahap ini.
Kisah ini akan saya akhiri bila saya sudah menggenggam segulung ijazah dan akan saya hadiahkan ijazah itu kepada MEREKA semua!!
InsyaAllah, dalam masa 4 tahun lagi saya akan bergelar PENDIDIK! dan saya amat bangga memegang tittle "MAHASISWI UKM"!!!

No comments:

Post a Comment