Sunday 20 February 2011

CInta bagi ADAM?



Assalamualaikum..
Jatuh cinta dan Kecewa. Itulah risiko untuk mencintai dan dicintai. =)
wah! entah kenapa dalam sebulan ni diary yang aku nak tulis banyak berkaitan CINTA. Jujurnya sekarang aku risau sangat dengan diri aku yang masih SINGLE!! single but not AVAILABLE. Pelik an? Tinggal 3 bulan lagi sebulan umur aku cukup 21 tahun. Rasa tak percaya yang diri ini sudah semakin tua.. hahaha.. ( buat muka comel dan tak percaya ).

Seronok bila tidak TERIKAT dengan seseorang daripada kaum ADAM ni. kita boleh buat apa yang kita nak. Tak yah susah-susah nak fikir untuk jaga hati pihak belah sana. Kita boleh betul ENJOY life waktu muda REMAJA ni. (tapi biar kena dgn carala). Tapi jujurnya hidup memang akan terasa kosong tapa kaum ini. Kaum yang dicipta sepatutnya untuk melindungi kaum-kaum aku (wanita) daripada ditindas namun apa yang nyata banyak yang memainkan wanita sebenarnya.

Yang peliknya, jika ditanya tentang calon ISTERI yang menjadi pilihan semuannya jawab nak yang baik. pandai menjaga auratnya, kuat imannya, lemah lembut, sopan santun. Tapi yang xBESTnya bila lelaki-lelaki yang menjawabnya semuanya di cop PLAYBOY!! nak isteri yang baik kenalah jaga diri kita dulu.
"Lelaki yang baik adalah untuk WANITA yang baik"...

Apa-apapun, CINTA itu indah dah kebahagiaan bila kita sudah HALAL untuk orang yang kita sayang dan cinta.. =)

No comments:

Post a Comment