Thursday 8 March 2012

abang long =)


eh? sejak bila ada abg long pulak dalam family aku..
setahu aku, aku ni anak paling sulong..
dah kompem-kompem aku ni kak long an..
macam mana pula blh dtg abg long ni??

citer abang Long ni bermula bila ada seorang lelaki berani bgtau mak aku yang dia sukakn aku & kalau blh dia nak hantar rombongan merisik & meminang tahun ni.
tapi jawapan dari mak aku ialah.. TIDAK!
down.. hehe.. 
actually, mak aku nak minta masa supaya aku habis study dulu. buat masa sekarang dia suruh kitaorang kenal dulu.. 

apa yg special ttg 'abg long' ni, kitaorg baru kenal 2 bulan & dia sgt jujur bila dia berani jumpa mak aku & gtau yg dia serius nak ambil aku jadi isteri dia!
wow! sedangkan kami baru kawan 2 bulan. belumpun bercinta. aku respek dengan sikap dia.
apa yg aku suka ttg 'abg long'dia respek keputusan aku utk bercinta lepas kawen..

semalam officialnya mak dah panggil dia abg long..
Untungla mak dah syg! =P
semalam hari jadi mak, so dia dtg rumah bg mak hadiah.
pastu diaorg bercerita-cerita & mak dh panggil dia abg long.. 
adik-adikpun dh blajar panggil dia abg long./
serius menakutkan!!
belum kawen tu..

ada sekali tu, kitaorg gaduh..
tiba2 esk pagi mak coll aku tanya kitaorg gaduh knp semalam..
mak suruh aku minta maaf ngan dia..
geram betull.. blh plak dia cite ngan mak sal kitaorg gaduh..
buat malu je..
dahla mak soh minta maaf ngan dia..
bukan salah aku..
xde maknanya.
tapi lepas tu semuanya back to the normal =)

Jujurnya sekarang ni aku terpaksa memilih antra 2.
satu pilihan yg sudh direstui
satu lagi belum direstui (mak blm jumpa)

tapi kata mak, kita berkawan ngan semua orang.
kita tak tahu jodoh kita dgn siapa.
yang penting kita batas kita..

tula masalahnya bila mengharapkan orang lain yg masuk merisik tapi orang lain yang merisik..



No comments:

Post a Comment