Saturday 24 March 2012

tudung bawal vs selendang



Assalamualaikum..
mula-mula sekali sebelum aku memulakan coretan ni, aku nak mohon maaf kepada sesiapa yang membaca post ni dan terasa. aku sekadar menyatakan pendapat aku sahaja..
takde niat nak aibkan sesiapa.. =)

tak tahu nape bila nampak je kt fb tadi aku tewos ada isu yang nak di tulis.
terasa membara-bara pula nak menaip dan mencurahkan setiap apa yang terlintas dlm kepala otak aku sekrang ni.
seperti yg dpt korang baca sendirikan..
owner fb tu post yang dia lagi suka wanita pakai tudung bawal berbading tudung lilit-lilit (aku phm dia cuba ckp shawl @ selendang). dan post tu ramai lelaki-lelaki lain mengomen dan menyatakan pendapat mereka masing-masing..

bukannya aku ingin mempertikaikan apa yang dikatakan oleh bakal-bakal suami kepada seorang wanita ni, aku cuma nak menyatakan pula pendapat aku sebagai seorang wanita islam yang memakai tudung.. moga apa yang aku nak cakap ni tak menyinggung mana-mana kaum atau bangsalah hendaknya ea.. =)

Yang pertama!! (sila baca dgn penuh emosi)
sama ada yang dipakai itu tudung bawal ataupun selendang, asalkan menutup aurat seorang wanita itu tetap comel dan cantik. kita tak boleh nak cakap yang pakai tudung bawal tu menutup auratnya dengan sempurna sbb banyak tudung bawal sekarang ni nipis. tujuan seorang wanita itu bertudung (yg aku thu cuma wanita pakai tudung) adalah untup menutup asetnya iaitu dada dan leher serta rambut kerana itu adalah aurat mereka.
cukup dengan menutup aurat dgn sempurna, tudng bawal atau shawl tak perlu dijadikan persoalan.. 

Yang kedua!!
tudung lilit-lilit (cantik kot).. 
cuma wanita yang sabar dan kreatif je boleh melilit-lilit tudung seperti alas meja dan langsir yang panjang berjela tu.. =) bersyukurlah walaupun shawl yang dipakai tadi auratnya masih telindung walaupun melilit-lilit..

*jujurnya, walaupun aku bukan fanatik shawl dan aku juga tetap pemakain tudung bawal, namun pendapat aku tetap sama. aku pakai je 2 2..
tak perlu kisah dengan apa yang orang nak cakap atau pertikaikan. yang menanggungnya kita..
yang memakainya kita, asalkan kita comfident dan menutup aurat dgn sempurna insyaAllah kita tetap "comel" di mata ALLAH.. 



kalo dh comel pakai apapun comel.. =P

1 comment:

  1. Salam. :)

    Tudung bawal anda jarang? Tak perlu risau sbb saya ade jual inner dlm utk tudung bawal. :D

    Berminat nak beli inner tudung bawal tak? :D

    Kainnya sangat lembut, selesa & senang nak pakai. Paling best, tak panas pun & ringan sgt bile kita pakai. :)

    Available colour : Black, dark grey, light grey, krim & putih.

    Harge : RM 10 amat² berbaloi dgn kualiti & keselesaannya apabile pakai. Sementara stok masih ade. Mmg berbaloi². :)

    Jika berminat, boleh terus hubungi : 012-9797763. :)

    ReplyDelete