Thursday 3 March 2011

Pagi yang indah di BROGA..

Panorama waktu matahari terbenam..
Lalang hati broga hills,.. =)
keadamain Puncak broga..
Jom BroGa!!

ait tawan-TawAN!
Wah!! besT3x!!! =) tersenyum sesowang kat dlm BILIK sbb roomatE still tidur.
hari ni First timE BangUn sBb plan nak Pegik BroGa an SesOwng.. Dengan Mata yG Berat & hatI yg XikhLs aKu bangun juga.. itupn dh Pukul 0430 am..

lbh kurang mcm niela keadaan aku masa nk bgun tidur pagi-pagi buta tadi.. =(
siap-siap barang pkul 5 aku BertOlak Ke Sana Menggunakan Pinggu ku yang Secomel AKu!! hehe.. berkat AngIn paGi menggigil-gigil aku bWa Motor tdi..lupalak Nak bwa sweater.. tp Best. (sejuk hingga ke Tulang hitam).
Pagi td bwa motor agak perti kura-kura.. xbraney nak capai tahap kelajuan maksimum (wah! gayanya mcm turbo je an). so perjalanan ambk masa 30 mint jugaklah..
sampai di pinggir bukit broGa aku park motor an Mula mendaki. Mengah siot!! macm baru leps berlari je aku rasa..

Fuhh.. Letih!
dupdap dupdap jantung ni. baRu naik sikit dah mengah gila! itu mmg menunjukkan aku dh makin COmeL a.k.a Tembun+Bulat!! { arrgghhh!!!! =( } aku kena diet!
Sampai je kat PunCak BroGa XramaI Lagi ManuSia MaSa tu. Sunyi Sangat. Pemandangan masa tu sangatla cuN!! tambah-tambah, boLeh TengOk "twinkle-twinkle litter star" masa tu.. mmg menakjubkan ciptaan ALLAH ni.

aKu TerPerasAn ada 1 BinTang SEyuM kt aku mcm
....
...........
..........................
..........................................
ni!!
MatA mmg TerPaku Dengan Keindahan Ciptaan ALLAH nie.. maka BerMulaLah peNanTian aku dan Sesawang MenungGu matahAri TerBit. SeMpat Solat Subuh Di Ats Puncak Broga tAdi. BesT!!Dengan Angin SeMpoInya dan DedAun Lalang yg Bergoyang menari-Nari Dibuai angin, aku rasa Lebih dekaT dengan PenciPtaku.. Allah s.w.t..
SesEkaLi SOlat deAKt deNgan Alam.. Damai dan Penuh Kusyuk.. ALhamduLillaH.. BerSykurnYa AKu Masih diberi Kesempatan Berada Di bumi Allah ini.
SiyesLY!!! MEmang Kenangan Yang Best bila daapat lEpak atAs pncAk broGa tadi. Teringt Pulak kenangan maSa nak Gunung Stong Hari tu.. =)
Jam dah tunjUk arah 0745, aku dah mula turun..YaAllah, masa tu baru TeraSa kaki Dah Mula Nak keJang. DengaN PakSa Rela aku forCe sikiT kaki supayA xsakit sangat Sbb Kejang..BErjALan dengan agk BerdenGkit, akhirnya samapi jugA Aku ke Pinggu aku yg Setia Menunggu mumy minggunya.. hehe.. Terus Bertolak balik.. =)
.....
.........
..............
* Gambar Belum Sempt upDate..nanti aku update semula.. =)
sekian! Love my self..

No comments:

Post a Comment