Friday 12 August 2011

Jatuh cinta hanya kerana suara?

Assalamualaikum! 

mulakan hari yang Indah dengan senyuman yang paling manis..

entry kali ni special sikit..
citer ni berlaku semalam,.
disebabkan mak aku sakit jadi akupun telah memontengkan solat terawih kat surau..
lepas je solat maghrib kat dalam bilik akupun tunggula
azan kat surau untuk solat isyak..
pastu lepas je aku solat isyak sesowg orang kat suraupun mulalah solat isyak berjemaah..

Waktu tu aku baru je ciap solat..
tetiba aku dengar satu seorang..
suara imam surau..
terus hati aku berdebar-debar..
terus aku terpaku kat atas sejadah tu..

dah hampir seminggu suara tu menghilang..
dah dekat seminggu jugalah dia x mengimamkan solatkat surau..

tetiba semalam aku dengar balik suara dia..
siyes!!
aku nak sangat tengok dia..
Tapi tiap kali ada peluang aku yang xberani..
mesti je aku tunduk..
aku just akan tengok dia dari belakang je..

Tapi an aku ada satu perubahan besar yang aku rasa terbaik buat masa sekarang..
aku dah jarang memandang lelaki bukan muhrim..
Maksudnya bila aku tengah jenjalan pastu tetiba ada sekumpulan lelaki lalu
aku akan tunduk secara automatik..
jujurnya aku asa malu..
xthula plak nape.

aku ikut nasihat ni sebenarnya.
"wanita yang solehah tidak akan dipandang & memandang lelaki ajnabi"

No comments:

Post a Comment