Sunday 21 August 2011

My first Year dinner Izish 2011 ~ arabian Night


Dinner pertama aku seumur hidup!

Best rupanya menjadi pelajar U  ni..
Kebetulan waktu dinner ni aku ditugaskan jadi Pengarah Programe (Gimik).
kat sinilah aku mula belajar untuk menguruskan Program yang besar macam dinner kolej ni.

sebelum kitaowang start buat planning tentang dinner ni,
kami dikuarantin , sebenarnya dikumpulkan dalam perkampungan MATK 15 kat kolej.
Kami kena datang seminggu lebih awal daripda student lain waktu semester 2.
kat situlah aku mula kenal member-member kat Izish.
nilah member-member terbaik MATK aku!
dengan baju rasmi sekali..
cantik an.. hehe
Actually MATK tu singkatan untuk Malam Anugerah Tahunan Kolej..
semua kolej yang ada kat UKM akan buat satu dinner untuk semua pelajar yang tinggal di kolej masing-masing..

Ok. memandangkan aku pegang bahagian gimik.
so, aku ditugaskan membuat perancangan tentang gimik perasmian yang akan berlaku ketika Dinner berlangsung.
memula aku xambil port sangat ttg gimik ni,
yela ingatkan senang & simple je..
rupa-rupanya susah buat gimik ni.

aku dah bagi hampir 10 cadangan gimik yang lengkap!!
Tapi ditolak mentah-mentah.
Sakitnya hati..
sesusah je memikirkan tentang gimik sesenang je kena reject..

YAng bestnya last-last aku pula yang jadi bidang terjun nak sempurnakan gimik tu..
Al-kisah, tentang gimik tu, 
kononya nanti ada seorang gadis yang berpakaian seperti puteri arab akan di kawal oleh 4 orang jejaka,
akan bergerak masuk dari pintu atas dewan..
spotlight akan mengiringi kemasukkan gadis tersebut sambil diiringi dengan lagu tema Dinner.
Gadis itu akan masuk bersama lelaki-lelaki yang akan mengiringinya sambil membawa sebuah teko aladin untuk diserahkan kepada perasmi.
Pastu perasmi akan gosok teko tersebut maka akan kuarlah jin yang telah dibuat secara 3D di skrin besar yang akan mengalu-ngalukan kedatangan hadirin ke dinner Izish..
& MATK !% akan bermula..

simplekan???
tapi itulah part yang susah untuk dilakukan..
aku pula kena pastikan ianya mengikut masa yang dirancangkan..

Gambar ni lebih kurang menceritakan kronologi sepanjang gimik..
& yang berbaju putih tu.. 
cuba teka siapa??
Siapa yang menjadi princess pada malam tu?



nilah jawapan dia..
..................................
..................................................
...............................................................
............................................................................




aku!! 
surprised an??
Yup.
disebabkan xde orang yang nak jadi Princess tu terpaksalah aku jadi..
Papepun, itulah pengalaman yang paling best untuk aku..
Berjumpa dengan Tan Sri kat atas pentas tu.


No comments:

Post a Comment