Thursday 11 August 2011

"sayakan Along"- Adek

*sebelum anda membaca diingatkan entry ini cuma catatan aku sahaja..
xde minta dipuji @ simpati.

alhamdulillah..
hari ni hari yang ke sebelas seluruh umat islam didunia menunaikan rukun islam yang ketiga iaitu berpuasa di bulan Ramadhan..
Kat Padang Besar hari ni cuaca sejuk.. mendung &baru sekejap tadi hujan..
Wah!! dah macam review cuaca pula..

actually hari ni aku nak citer tentang kisah hidup aku hari..
Mak aku sakit!! 
cian kat dia..
so, hari ni aku kena ambik alih semua keja mak aku..
dari hantar adik-adik gi sekolah,
kemas rumah,
masak untuk berbuka & so on..

aku xmengeluh..
cuma aku risau.
aku paling xsuka mak aku sakit..
aku jadi xsenang duduk..
bab-bab keja umah ni aku xkisah..
tapi bila tengok mak asyok baring ke sebab dia sakit aku jagi xtentu arah..

Mak aku ni kalau sakit memang teruk..
Dari pagi tadi dia asyik muntah je..
bila makan muntah..
sampai lembik badan dia..

kekadang bila aku letih sangat aku akan citer kat adik aku yang paling kecik..
baru darjah 3..
tapi dia selalu cakap macam ni..
"sayakan along: 
hehe..
dia maksudkan akukan anak sulong..
so aku kena kuat.

dengar je macam tu terus aku gelak..
terubat letih aku..
betul orang cakap,
jauh manapun kita pergi,
kita akan paling gembira bila dengan keluarga..



No comments:

Post a Comment