Friday 13 January 2012

My Angah!

How i'm proud with him!!
this is a story about my angah..

aku ada seorang adik lelaki besar yang sekarang ni dahpun berumur 20 tahun..
kat sini aku nak cerita something yang aku dah lama pendam ttg angah aku..

dulu,
aku ngan angah rapat sangat. 
dah macam belangkas..
ke sana ke mari aku akan ada ngan dia..
main sama-sama
curi-curi tengok tb tgh malampun sesama..
gi sekolah sama-sama
kena marahpun sesama..



tapi sejak dia masuk umur belasan tahun aku ngan dia dah makin jauh!
dia makin jauhkan diri dari aku..
mungkin dia malu.
kalau dulu semua benda buat sesama,
sekarang nak bercakappun susah..
setahun cuma 2 3 kali je aku bercakap ngan dia..
dari aku form 4 sampailah aku form 6..
serius masa tu aku memang Down..
aku rasa mcm aku kak yang xbaik..
sedih sgt..
sampai kat sekolah kitaorg mmg xsuka xkaitkan antara satu sama lain..

kalau dulu, 
aku ketua pengawas,
tapi dialah budak yang suka melanggar peraturan..
rambut panjang..
baju kat luar..
seluar skinny..
kuku panjang..
tak pakai tile..
kasut berfesyen..
ada satu kes yang aku tak penh lupa sampai sekarang..
seorang guru disiplin tayang gambar adik aku kat skrin besar sebab rambut dia panjang..
satu sekolah kenal dia..
dahla waktu mesyarat PIBG..
aku ingat mcm mana muka mak aku bila cerita kat aku..
senyum je..
betapa percayanya dia ngan anak kesayangan dia ni..

alhamdulillah, walaupun adik aku ni suka langgar peraturan sekolah (bab pemakaian) tapi
PMR dia dapat 6 A 2 B.. how proud i'm with him..
tapi aku cuma boleh senyum je..
bangga sangat-sangat..
pastu dalam spm dia dapat 4A tpi result dia dlm pure science  sangat awesome..
dahla kitaorg xamik tuisyenpun..
blajar snediri-sendiri je,,

my angah hujung paling kanan.. =)

dgn result tu dia minta asasi kat UPNM..
& alhamdulillah, Allah memang berikan dia peluang tu..
walaupun banyak sangat halangan dia masa tu..
pada mulanya Abah tak bagi dia pegi temuduga sebab ada yang cakap kat situ susah..
tapi berbekalkan semangat dan kerestuan keluarga dia berjaya hadapi semua halangan dan cabaran dalam temuduga tersebut..
once, i'm proud with him!!
bila aku ditawarkan surat tawaran ke UKM dia juga ditawarkan surat tawaran ke UPNM..
itulah hadiah yang paling bermakna aku ngan angah hadiahkan pada mak ngan abah & jadi pembakar semangat untuk adik-adik..

hari ni, 
aku ngan dia dah makin rapat..
sekrang aku dah boleh senyum bila tahu perkembangan dia..
once, dia da mcj aku..
dia minta maaf & cakap dia sayang aku sangat-sangat..
bergenang air mata aku...
YaAllah.. kau berikan kurniaan yang paling berharga bila aku dapat rapat balik ngan angah aku..
itulah hadiah yang aku paling nak selama 21 tahun ni.

To: Muhammad Farhan Bin Azmi Murad..
 angah, 
along sayang kat angah..
walaupun along tak pernah beritahu,,
along tak pernah lupa janji kita..
along akan pasti kita akan sama-sama tunaikan janji kita..
i'm really proud of u my brother,


this is my Angah!!


No comments:

Post a Comment