Tuesday 26 July 2011

Pilihan lelaki??

situasi : 
disebuah kedai makan, ada sekumpulan lelaki yang sedang melepak.. kemudian singgah 3 orang wanita bertudung litup dan menutup seluruh Auratnya untuk makan di kedai itu sambil lalu duduk bersebelahan dengan sekumpulan lelaki tersebut , sekumpulan lelaki itu cuma memandang secara ekor mata sahaja. kehadiran mereka langsung tidak disedari oleh sekumpulan lelaki itu..

seminit kemudian, terdapat 2 orang wanita melintasi kedai makan itu. Mereka sangat cantik, rambutnya lurus hingga ke pinggang, bibirnya merah bak delima, kulit mereka putih gebu.. sekumpulan lelaki itu menyedari kehadiran mereka dan mulalah adegan usha-mengusha antara mereka.. seorang daripada sekumpulan lelaki itu bangun lalu mengikuti wanita tersebut.. selang beberapa minit lelaki tersebut kembali ke kumpulannya dan berkata. "Yes!! aku dah dapat nombor awek cun tu" sambl menunjukkan hP nya Bangga.

3 wanita yang berada disebelah mereka hanya tersenyum melihat gelagat sekumpulan lelaki tersebut..
seorang daripada wanita tadi berkata "aku bersyukur kerana dengan pakaian aku  yang menutup ini aku dilindungi oleh Allah daripada pandangan lelaki yang bukan Muhrimku"..

*Tepuk dada tanya diri kita.. 
kenapa tiba-tiba aku tulis tentang ni?? sebab waktu aku on9 Fb tadi aku ada terbaca satu status..

‎"Kita selalu dengar wanita mengadu terkena gangguan seksual. Siap ada akta undang-undang lagi. Tanpa kita sedari, kaum lelaki hari-hari terkena gangguan seksual. Keluar rumah je nengok awek melayu seksi-seksi, itu bukan gangguan seksual untuk kaum lelaki ke? Kalau yang dah berkahwin tu tak mengapalah. Yang belum ada isteri tu, kasihan mereka. Siapa nak tanggungjawab tu?" 

bukan  niat aku nak salahkan sape-sape tapi jangan menilai keadaan dengan hanya menyalahkan satu pihak sahaja.. =)



2 comments: