Thursday 12 May 2011

6th Entry - kehidupan sebagai budak sekolah


Budak sekolah!!
BAju hijau,
 kain hitam, 
tudung hijau, 
kasut hitam..
kat tag nama tulis..
Ketua Pengawas..




Tulah keadaan aku waktu aku disekolah menengah dulu..
Habis je form 5 aku terus sambung Form 6..
dengan niat aku nak buat degreee terus..
alhamdulillah..
Allah makbulkan doakku.

Dulu waktu jadik budak sekolah..
junior-junior panggil aku..
"akak garang"
Garang bebonor agaknya aku dulu sampai dapat gelaran tu..

Actually, aku bukan garang.
cuma tegas..
Maklumlah bukan senang nak laksanakan tugas sbagai ketua pengawas yang bagus..
Walaupun bermacam-macam halangan yang aku terima,
aku masih boleh jalankan tugas aku dengan baik..
Sampai aku dapat gelaran "Ketua Pengawas" yg paling berjasa kat sekolah..

Life aku as a student pula sangatla menarik!!
akula yang paling banyak cakap dalam kelas tu..
paling bising..
paling banyak tanya..
paling kecoh..
Boleh dikatakan semua cikgu kenal aku..
Berpengaruhla juga geng-geng form 6 ni..

Tahun kami, aku sayang sangat an geng-geng form 6..
kalau nak buat apa-apa mesti buat sekali..
Windu sangat zaman tu..
Zaman "muda belia" hehe

sekarang.. cuma sisa-sisa kenangan yang ada untuk diingati..
Merindui kehidupan sebagai seorang pelajar..
Kalau boleh.. aku nak jadi budak sekolah lagi sekali..
aku tak menyesal bergelar mahasiswa..
cuma mahu menghabiskan masa dengam kenangan sewaktu bergelar
"Pelajar sekolah" =)

No comments:

Post a Comment