Sunday 19 June 2011

Bukan Pinta ku.


aku tak pernah minta untuk dilahirkan sebegini.
aku juga tidak pernah minta jadi begini.
Ini sudah ketentuan bagiku..

Kau juga cuma manusia biasa!
sama sepertiku.
cuma yang berbeza sifat dan akal ku tidak sempurna sepertimu.


Namun aku juga punya satu hati seperti mu.
aku juga punya perasaan.
aku cuma mahu hidup seperti mu.

kenapa perlu kau menghinaku?
kenapa perlu kau menjauhiku?
kenapa perlu aku disisihkan??

Hanya kerna aku dilahirkan cacat!
Hanya kerna aku dilahirkan dengan banyak kekurangan?
Hanya aku dilahirkan tidak sempurna??

Mungkin aku tidak sesempurna kamu.
Namun aku adalah anak-anak syurga.
Aku bersyukur kerana masih dapat hidup
walaupun aku cuma mahu menumpang disudut dunia..

Izinkan aku menghabiskan sisa-sisa hidupku bersama kalian
aku juga mahu hidup normal seperti kalian..
ku harap kau mengerti..
Bukan ku pinta..


No comments:

Post a Comment