Tuesday 14 June 2011

Tukar kasut lagi??

Hari ketiga aku disekolah.
Pagi-pagi aku sampai aku ditegur oleh seorang pelajar aku.

Faiz: cikgu tukar kasut lagi?
aku: yup. kenapa? xlawa ke??
Faiz : Begpun tukar juga ke??
AKu: semua saya tukar. cantik tak?? 
Faiz : tersenyum lebar.

Bila dah jadi cikgu berpesyen-pesyen pulak aku ea..
huhuhu..
semua barang pinjam!!
Maklumlah..
akukan merempat dirumah sendiri.
Barang-barang aku semuanya kat rumah mak uda.
Malas nak bawak balik umah.
lagipun bulan 9 nak masuk UKM balikkan.

isu sebenarnya cuma kalau kita tengok cikgu-cikgu kita kat sekolah.
kita akan dapat kesan berpesyen-pesyen baju yang ada. 
dengan warna-warna yang meriah dah ceria.
Seronok dapat menyertai salah seorang daripada mereka.

kalau dulu aku cuma ke sekolah dengan seragam sekolah.
Bila tengok cikgu-cikgu memuji-muji kesepadanan baju mereka.
sebenarnya aku ni simple je orangnya.
tak suka sangat memadan-madan baju dan tudung beg serta kasut.

Tapi makin menginjak keusia tua (TUA?? =)
aku semakin teliti dan cerewet tentang pemilihan baju, kain, kasut, seluar, beg dan tudung.
Jika silap takut dikatakan buta warna pulak.
Susah juga menjadi dewasa nikan?
semuanya kena perfect.

Sekarang nipun aku dah cuba untuk mematangkan diri aku.
Berusaha untuk menjadi lebih bagus dari yang dulu.
Good Girl.



No comments:

Post a Comment