Wednesday 22 June 2011

saya nak jadi wanita solehah

"Wanita solehah tidak memandang lelaki dan tidak dipandang oleh lelaki duniawi."

aku ada baca statement yang menarik hariku untuk menilai apa yang diperkatakan dan difikirkan.
Secara logiknya memang betul wanita solehah tidak akan memandang lelaki kerana mereka sangat menjaga pandangan mereka dan kebanyakkan lelaki duniawi tidak akan memandang mereka kerana mereka sangat tertutup.

Jujurnya aku teringin nak jadi begitu.
Saya nak jadi wanita solehah.
Yang tidak akan  memandang lelaki dan tidak akan dipandang oleh lelaki dunia.
Biar lelaki duniawi & akhirati yang memandangku.

semakin jauh aku meneruskan kehidupan ini 
semakin kuat naluri hati aku untuk berubah.
berubah untuk menjadi lebih baik..
lebih baik dari sekarang..
berubah ke arah kebaikkan..
Menjadi seorang wanita solehah..

dan menjadi yang TERBAIK.





1 comment:

  1. MS sentiasa berusaha menjadi wanita yang solehah, isteri yang taat, ibu yang terbaik untuk anak2 MS.

    ReplyDelete