Tuesday 5 April 2011

aku dan cinta.

AKu dan Cinta. First aku kenal dia waktu aku pergi TEMUDUGA SUKSIS masa mula-mula masuk ke UKM dulu. First Impression aku tentang dia..

"Orang kelantan memang macam ni. Kalau kecek mesti ala slange Kelate tu."

aku ngan dia makin rapat lepas Arwah Nabila Meninggal dan masa aku dilantik jadi Skuad Leader wanita skuad 3. Dia banyak ajar aku cara nak kawal skuad. Dia baik sangat an aku.
Ada satu hari dia ajak aku keluar. Tapi aku ada keja tapi dia sanggup aku siapkan kerja aku dulu baru keluar. Nak dijadikan cerita waktu aku keluar an dia, dia propose aku jadi awek dia!  TErgamam aku masa tu. Yela tiba-tiba dia propose aku mcm tu. Masa tu pada aku xde apa-apa yang akan terjadi antara aku dan dia. cuma sebagai seorang senior dan junior je.
Lepas tu 2 3 hari dia makin jauhkan diri dengan aku. Bukannya aku tak nak terima dia, tapi hati ni belum ber sedia nak terima mana-mana lelaki dalam hidup nie. 
Nasib baik lepas seminggu dia ok balik an aku. so, perhubungan nie kami teruskan macam biasa. cuma dia terlalu baik dengan aku. Seolah-olah dia anggap aku couple. ada satu ayat yang dia cakap pada aku yang aku x boleh lupakan sampai sekarang.

"Abe xkisah kalo ida xlh nok trimo abe. tapi abe akan buat ida jatuh hati dgn abg! itu janji abe ngan ida."

Start dari hari tu dia memang betul-betul berusaha untuk mendapatkan cinta aku. Dan dia Berjaya mendapatkan sedikir ruang dalam hati ni. Aku dah mula boleh terima dia sebagai seseorang lelaki yang paling aku rapat sekarang. Dia buka pintu hati aku untuk sayang dengan seorang lelaki.
Aku rasa selesa sangat bila ada dekat dengan dia. Rasa selamat. Rasa macam waktu aku couple an arwah pakwe aku dulu. Aku an dia pun dah on sekarang. 

Tapi..
Baru 2 seminggu aku dengan dia tiba-tiba dia mcj aku..

"assalamualaikum ida.. Abg nak tanya ida. Mama abang nak masuk meminang kawan abang yang kat USIM untuk abang. ida marah abang x? abang minta maaf!"

Masa tu cuma Allah yang tahu perasaan aku. Aku dah mula boleh terima dia. kenapa dia buat aku macam ni? baca je mcj tu air mata aku menits. aku redha dengan ketentuanNYA. Semalam kami keluar. nak bincang tentang hal ni. Masalahnya dia masih tak boleh nak bagi keputusan tentang hubungan  kami. Aku minta dia lepaskan aku  tapi dia masih tak boleh nak buat benda tu. Entahla. dia cakap dia sayang aku. tapi diapun xboleh nk hampakan mama dia. Em..





Entahla.. akupun BUntu. ='(



No comments:

Post a Comment