Wednesday 27 April 2011

Alhamdulillah.. Setahun sudah berlalu.



Diam tak diam dah hampir setahun aku menjejakkan kai di UKM. 
alhamdulillah..
Dapat juga aku menyambung pengajian aku ke peringkat ijazah..
Setahun disini macam-macam pengalaman yang aku lalui.


Aku mula mengenali dunia pendidik dengan lebih terbuka.
Disini aku diajar untuk menjadi seorang pendidik!
InsyaAllah.. 
dalam masa 3 tahun aku bakal menjadi seorang guru..


Daripada seorang kepada seorang manusia yang aku gelar sahabat aku jumpa disini.
Daripada seorang pelajar sekolah aku mula diubah menjadi seorang mahasiswa.
daripada seorang pelajar yang cuma boleh berangan-angan aku sudah boleh menggapai angan-angan itu.
Daripada seorang yang 'manje' aku mula belajar untuk berdikari.


Dini aku belajar segalanya..
ilmu dunia dan akhirat..
ilmu bagaimana menjadi seorang sahabat dan rakan.
ilmu untuk membahagikan kehendak dan kperluan..
Moga cukup untuk menjadi bekalan ku menghadapi masa hadapan..


Kini aku  makin sedar!
aku perlu lari dari kesenangan sekarang untuk aku miliki keselesaan pada masa hadapan..
aku perlu mematangkan sikap dan pemikiran agar aku jauh lebih berjaya daripada yang lain..
aku perlu lawan kelemahan aku untuk kuat menghadapi kenyataan dan cabaran mendatang..
aku perlu lawan masalah bukannya melarikan diri!!


sekarang, aku cuma boleh menghabiskan saki baki masa bersama-sama rakan-rakan di UKM,
dan menanti cabaran tahun kedua disini.
Moga aku lebih kuat dan Tabah!! =)

No comments:

Post a Comment